Wednesday, November 26, 2008

Malam yang panjang

Malam tadi (25/11/08), aku telah berjaya membelanja 2 orang anak saudara yang sedang bercuti sekolah dan berjalan-jalan ke KL, atau ke Midvalley yang lebih tepatnya, Along Amalina dan Angah Atiqah bersama adikku Ieja dan kawannya Faiz. Di mana? Restoran Village View di Bangi, Selangor.

Kami meng'order' Ikan Siakap masak masam manis, Kailan ikan masin, Telur bungkus, Sotong goreng tepung, dan Tomyam campur. Macam macam kan makanan, dan kami sangat berpuas hati kerana tidak perlu untuk menunggu lama lantaran keadaan restoran itu sangat sesak dengan orang yang makan dan orang yang menunggu untuk makan. Syabas kepada Pemilik restoran yang prihatin dan dapat menyelesaikan masalah itu dengan jayanya.

Setelah tiba pesanan, kamipun makanlah bersama2 dengan lahapnya, kerana terpesona dengan aroma yang menusuk hidung dan panorama yang indah, kami makan di atas kolam ikan pelbagai spesis yang sangat cantik dan menyejukkan mata. Rasa makanannya oklah mengikut selera saya, tidaklah teruk sangat.





Gambar gambar ini diambil dari blog Komuniti Seri PUtra, terima kasih banyak2 :)

Setelah kenyang makan, kami pun beredar ke WARTA, sangat popular di Bangi, tempat lepak student2 UKM,betul ker?. Untuk ape? Test power bermain bowling. Along yang teruja untuk bermain selepas menang berlawan dengan kawan2nya di Mid Valley pagi tadi bersemangat mengajak kami ke sana. Hanya RM5 termasuk kasut untuk orang awam, harga student kurang lagi 50 sen.

Dalam set pertama, Along dan Faiz mendahului setelah masing2 strike, tapi prestasi tidak stabil Along berjaya dipintas Angah. Aku? Mula2 bola masuk longkang,haha, then dh banyak kali cuba, guna bola ringan no. 6, barulah ok sikit, atleast dapat sekali strike, hebatlah tu, bagi orang yang baru 3 kali main. Penat juga, selepas habis bowling, terus balik ke AZ, dah mengatuk sangatla.

Malam yang panjang, digunakan separuhnya untuk menghiburkn anak2 sedara yang datang sekali sekala bercuti di sini. Dan sepatutnya baki malam itu dilengkapi dengan menghidupkan malam dengan Pujian2 padaNya pula,kan, tapi??Kuatkan aku untuk bangun membesarkanNya??

No comments: