Tuesday, November 11, 2008

3 Serangkai...

Dah lama tak menulis sebab disogokkan dengan kerja2 yang banyak, dan aku amat teruja untuk membuat kerja2 pejabat ini dengan penuh dedikasi, kenapa yer?

Perkahwinan salah seorang daripada sahabat2 baikku semasa di sekolah rendah, Nabiha pada 9 Nov 2008 yang lalu melengkapi perkahwinan 3 serangkai perkawanan, selepas Mana dan Suhaiza menamatkan zaman bujang masing2 pada Mei dan Julai 2008 yang lalu. Dahulu, semasa kami sama2 dalam darjah 6, kami bersama2 berstudy group 6 bersaudara, ditambah dengan Nana sepupuku dan Sabariah. Sekarang 3 dari mereka sudah menjadi hak milik kekal orang lain, tinggallah kami bertiga menanti giliran untuk menuju alam kesempurnaan iman seperti mereka.

Suhaiza- berposing sebelum bersanding


Mana dan suami tercinta semasa makan beradab


Biha dan suami bersanding di pelamin bahagia... :)


Mungkin sudah dapat jawapan kenapa aku begitu rajin untuk membuat kerja2 pada minggu ini, untuk memfokuskan fikiranku ini pada sesuatu dan mengurangkan stress dalam mencari jawapan bagi persoalan2 yang bertalu2 ditanya tanpa henti dan akulah orangnya yang terkena tembakan persoalan itu, tanpa dapat memberi jawapan yang pasti dan meyakinkan.

Namun aku tidak akan pernah berputus asa kerana selagi hayat dikandung badan, harapan dan tawakal pada Yang Maha Esa tidak akan pernah pudar dan rapuh, biarpun cepat, biarpun lambat, sesungguhnya Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNya ini, dan aku amat berharap masa itu akan datang nanti..dan semoga aku sentiasa dalam RAHMANTNYA :)

"Ya Allah, moga ada jawapan yang PASTI bagi setiap persoalan itu Ameen..."


4 comments:

s . a . r . s said...

ya Allah ya Tuhanku..kau permudahkan lah jodoh kak mas ku ini..huuhu =D

mas said...

heheh,sajer jer psiko2..insyaAllah, moga Allah makbulkan doa adikku ini...

Suhana said...

Ish ada gak gambo aku kat sini...
curi dari frenster aku eh! hehe.
InsyaAllah tak lama lagi jodoh mas pula. Aku sentiasa doakan ko.

Anonymous said...

Suhana, suami ko handsome yg amat laa...bertuah kau