Saturday, December 12, 2009

Lama tak update...

Semenjak bertukar kerja ke department lain ni, keadaanku menjadi semakin BZ. Waktu 8.30pg to 5.30++pm memang digunakan dengan penuh dedikasi dan bersemangat waja, hehe.. Banyak kerja2 pending dan yang tak terbela yg di 'take over' dari org dulu, dan macam2 isu semasa dan isu yang terdahulu (kena korek2 fail history), dan keadaan diriku yang baru belajar, makanya banyak lagi perkara yang tidak dapat difahami walaupun mudah, apalagi yang susah,kan. Tapi aku rasa seronok dan bersyukur sebab walaupun kerja baru dan mencabar, namun dengan adanya bos yang sporting, staff2 yang ringan tulang, dan kawan2 yang memahami, maka aku tidak terasa begitu terbeban memikul tugas ini, walaupun seriously, memang banyak kerja dan isu..huhu

Dan lagi, keadaanku yang konon2nya mengajar part time di MMC hari Khamis dan Sabtu, sedikit sebanyak menyebabkanku tidak dapat pulang ke kampung di hujung2 minggu, walaupun nanti akan ada cuti panjang di setiap hari Jumaat, sebanyak 3 Jumaat berturut2 plak tu. ini pun baru balik dari kelas, dan lepak2 di AZ, berblogging guna broadband roomate, Rena. TQ Rena!

Tapi, secara keseluruhan, aku rasa oklah, jadual baruku ini, menyebabkan aku lebih menghargai masa2 ini, dan menghargai orang2 tersayang di sekelilingku. Nanti2, kita tak tahu lagi bagaimana keadaannya, adakah akan semakin sibuk, akan sihat lagikah, etc2.

Tapi still, rasa semangat untuk menuntut ilmu itu tetap ada, dan di TM ni, aku rasa sangat bertuahlah, sebab pasti akan ada kuliah Zohor di surau setiap hari, samada sempat or tak je nak jejakkan kaki ke sana. Takperla kalo takleh gi hari2, tapi jgn tak pergi langsung, dahlakan..

Dan lagi, aku rasa sangat seronok kerana Kak Ummu, kawan baikku akan melangsungkan pernikahan dengan jejaka idaman 16 Dec ni, majlis buat tahun depan. Tak kesahlah, janji yang wajib dah disegerakan. Moga2 Kak Ummu dan bakal suami dimudahkan urusan, mendapat mawaddah, rahmah dan kasih sayang Nya.

Dan lagi, itu je la kot, moga2 akan ada berita gembira, dan moga2 dimudahkan segala urusan kita.

Salam Ma'al Hijrah

=)



2 comments:

Nida said...

Salam..

Patutlah lama sangat tak dengar khabar berita... bz rupanya.. Semoga segala urusan dipermudahkan olehNya

Mas said...

Tq kak Nida...=)