Friday, October 16, 2009

Semusim berlalu...

Lama dah tak update blog, suka lawat blog kawan2, tapi mood untuk menulis seperti sudah tiada. Mungkin kerana macam2 perkara yang agak 'berat' berlaku, jadinya mood untuk share dengan kawan2 terus terpadam. Aku cuma memerlukan kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini. Kehidupan yang tidak akan pernah seindah mimpi2 itu. Walaupun susah, walaupun senang, life must go on, dengan bahagianya..sepatutnyalah,kan.


Dalam kekalutan itu, sempat juga aku menghabiskan bacaan buku Quranic Law of Attraction karangan Rusdin S.Rauf. Satu buku motivasi agama yang sangat bagus dan wajib dimiliki oleh setiap orang yang pastinya mempunyai jiwa2 yang akan selalu diuji Allah. Begitulah kehidupan ini, walaupun di luarnya kelihatan tenang, namun gelodak di dalam tidak semua orang boleh sembunyikan. Buku ini banyak mengajar tentang positive thinking yang pasti akan menghasilkan sesuatu yang positif juga. Analoginya seperti bermain bowling, jika dalam minda kita kata akan masuk longkang masa bola itu hendak dibaling, maka akan ke longkanglah bola itu, walaupun kita membaling dengan cara dan gaya yang betul. Begitulah lebih kurangnya kuasa minda yang boleh menentukan arah hasil usaha kita. Kalau kita tengok secara generalnya, orang2 yang berjaya dan kaya itu pastinya orang2 yang berfikiran positif, ceria dan tidak mudah putus asa, bukannya dalam diari kehidupan mereka sentiasa senang, tapi mereka mengambil kesusahan itu sebagai peluang untuk berjaya dengan lebih baik lagi. Penulis berjaya mengadunkan kuasa positif minda dengan Al Quran, dan itu juga sesuatu yang paling tepat saya kira. Jangan ketinggalan untuk mendapatkan buku itu sendiri dan rasakanlah kuasanya..hehe.

Tajuk entri di atas, tiadalah kaitan dengan isinya, hanya terasa sudah lama tidak ngobrol2 di sini. Mungkin dengan cara berblog ini, aku akan terasa sedikit lega walaupun tidak sepenuhnya. Macam2 peristiwa istimewa yang hendak dikongsikan, namun pencarian mood baik itu betul2 menggendalakan keadaan. Dalam perancangan hendak cerita tentang raya 2009, aidilfitri di Pulau Ketam dan jamuan raya 1RRM. Tunggula, mood itu pasti akan baik juga, seiring positif minda dan doa dengan penuh keyakinan. Mudahkanlah, ya Tuhan!


Tempat melayan perasaan, di tasik Taman Jaya, berdekatan LRT Taman Paramount.

Hidup mesti terus...!

No comments: