Monday, November 9, 2009

Tanda ingatan

Aku dalam proses bertukar unit kerja dari tempat kerja lama membuat analysis P&L dan Recon ke grup Cash and collection. Namanya je pun dah mencerminkan kerjanya. So, dalam 2-3 minggu ni, aku terpaksa mengajar pengganti ku, cik Lisa Teo dari Labuan, dan belajar tentang kerja2ku di CCM dari Bos baruku yang sporting, Kak Jun, dari staffku yang otai2, K Ani dan K Azi, dan dari bakal kawan sebelah mejaku, Mr Izani yg berhati budiman (tiru ayat k Umu). Setelah lebih 2 tahun aku di tempat lama, sudah tiba masanya untuk aku membuat internal job rotation, agar keupayaanku dapat tercabar di tahap maksimum (dan takleh balik 5.30 sharp lagi!) dan aku dapat belajar sesuatu yang baru, dan bagiku, kerja baruku ini lebih operational dan banyak daily based activity kena dilakukan. Aku kena sentiasa up to date dengan any issue dan masalah yang bakal diutarakan oleh customer, terutama sekali.

Terasa excited hendak ke tempat baru, namun terasa sayang meninggalkan yang lama. Kawan sama2 kena marah, dan sama2 ber poya2..hehe. Tapi , itulah resam kehidupan, setiap pertemuan, pasti ad perpisahan. Apa yang penting, bagaimana kita menghargai saat2 bersama, agar tidak mencari di waktu sudah tiada atau terlambat.

Terima kasih setinggi gunung ku kalungkan pada Bos ku, Pn Liza, Colleague2ku, K Sham, K Sara, Fadzil, K Ita, K Tie, K Gayah, K Jah, En Midi, K Emi dan En Pakri, atas kerjasama, perhatian dan kasih sayang yang diberikan sepanjang kita bersama2 berbakti. Tiada kata terucap, hanya doaku moga semua kawan2 ku ini sentiasa dalam redha dan rahmat Allah, dan dimudahkan urusan, dunia akhirat.


Tq atas hadiah ingatan ini...=)


No comments: