Sunday, November 8, 2009

Penghargaan tanda kasih sayang




Terima kasih byk2..itu saja yang terlintas dari mulutku ini, tatkala melihat di atas meja office ku, beberapa cenderahati comel dari adik2 praktikal Eda Diana dan Fadillah, yang telah menamatkan tempoh latihan praktikal di tempat kerjaku Jumaat 6 Nov lalu. Mereka sebenarnya adalah bekas anak muridku batch pertama kelas Auditing yang ku ajar tahun lepas, dan kebetulan, aku juga yang menolong mereka untuk mendapatkan tempat praktikal di TM ini. Sungguh tidak disangka pertolongan yang sekecil itu begitu dihargai oleh mereka.

Namun rasa terkilan yang amat lantaran aku tidak sempat untuk bertemu mereka untuk kali terakhir Jumaat lepas, sebab kesibukan belajar di tempat baru dan fokus untuk memahami gerak kerja dan matlamat di tempat baru, menyebabkan aku tidak berada di tempat sendiri sepetang itu. Dan, nature adik2 itu yang malu2 alam untuk bertanya, menyebabkan mereka meletakkan saja hadiah itu di atas mejaku, tanpa bertemu denganku dahulu. Aku memang ada berazam untuk membelanja mereka makan sebelum mereka habis praktikal, tapi kesibukan dan ketidaktentuan masa kerjaku menyebabkan aku terlupa perkara penting itu. Tapi mereka tidak lupa dan tidak akan lupa.

Terima kasih atas tanda ingatan yang sungguh bermakna itu. Aku tiada apa2 yang hendak diberi pada mereka tanda ingatan, namun aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan mereka dalam mengharungi kehidupan ini, sentiasa dalam ketenangan, kekuatan dan berjaya dunia akhirat.

Terima kasih! Moga ukhuwah kita kekal selamanya...

No comments: