Monday, March 16, 2009

Chong Wei kalahkan Lin Dan!?

Hero Badminton Malaysia Lee Chong Wei berjaya mengalahkan Lin Dan dari China di Terbuka Swiss 2009 semalam, 15 Mac 09. Sungguh aku tak sangka dan rasa rugi teramat sangant kerana tidak berkesempatan menonton aksi-aksi keramat mereka.




Untuk pengetahuan, aku memanglah penyokong setia Badminton, lebih-lebih lagi bila Chong wei beraksi, tapi aku sebenarnya terlebih minat dan kagum dengan si licik Lin Dan kerana gaya permainannya sangat pantas, kemas dan bertenaga. Jika Chong Wei lmelawan Lin Dan, aku sebenarnya tak kesah sapa2 yang menang pon, kerana kedua-duanya adalah pemain kegemaranku. Namun berita yang ku terima pagi tadi betul2 membuatku rasa terkejut dan tidak tersangka2, lantaran minggu lepas aku baru sahaja menyaksikan perlawanan akhir 2 jaguh ini di Badminton All England, dan aku tidak nampak Chong Wei boleh menang jika mengekalkan gaya permainan yang sama ketika dia tewas melawan Lin Dan di kejohanan All England lepas.

Adakah memang Chong Wei sudah bangkit dan belajar dari kesilapannya, ataupun Lin Dan tidak bertindak seperti sepatutnya (tidak memaksimumkan penguasaan). Aku betul2 curious hendak melihat perlawanan sebenar dan membuat analisaku sendiri. Sesiapa yang ada rakaman perlawanan tersebut, tolongla bagitau yer..huhu

2 comments:

iNsAn KerDiL said...

salam..kak mas..orang pun suka badminton gak..n orang pun takpat tgk aksi2 kekalahn lin dan tu....huhuhu..

Mas said...

oh ,akak dh download ,tp spt tgk 1st round till 11 markah jer, then nak dload lg, dh takleh, huhu