Tuesday, December 23, 2008

SUDOKU..


Saya ada seorang roomate dan bekas kakak office yang rajin bermain permainan ini. Permainan ini mencabar minda dan bagus untuk kesihatan. Selain daripada membaca komik-komik dan buku ilmiah, pada saya, ini adalah salah satu daripada cara untuk memaksa dan membuat otak kita berfikir secara efektif dan berkesan. bermain dengan nombor-nombor adalah salah satu cara untuk menyeimbangkan penggunaan otak kiri dan kanan dan hasilnya tentulah pemikiran lebih kreatif, kritis dan unik!


Bagus permainan ini, saya pernah mencuba berkali-kali untuk menyelesaikannya, namun tidak pernah berhasil lagi. Saya masih tidak dapat mencari KUNCI penyelesaian untuk menyusun nombor-nombor itu. Namun saya masih lagi teruja dan exited untuk terus mencuba hingga berjaya, mungkin dengan tip dan nasihat dari kawan rumah saya itu, yang sanggup terperuk dalam bilik semalaman bertemankan buku Sudokunya itu. Tercabar juga saya!


3 comments:

Anonymous said...

Happen to be my student also like to play this game, hiding this book inside the 'big' text book, as if i cant c..huhu

a.z.i.l.a said...

sudoku ni kalau ada competitors lagi best mas..cam akak ni sbb slalu compete ngan en suami..sapa yg lagi terer..tu yg lagi teruja nk buat..hehe..

nk pinjam buku sudoku akak pon bleh..ada byk kat umah ni..mcm2 jenis..kecik ada..besar ada..heheh

iejaabu said...

seems like u don't mention my name in the "list" of people u may know who play sudoku,sis!
i DO play sudoku!huhu