Friday, September 12, 2008

Mari menonton teater....


Bulan lepas aku dan kawan2 serumah menonton teater tulisan Faisal Tehrani dan diarahkan oleh pensyarah UM. Bayaran masuk RM10 untuk student, tp saya dpt masuk free sbb 'menyamar' sebagai kameraman untuk kawanku si Ummu penulis tetap dalam majalah Anis yang tersohor itu. Terima kasih kawanku :)

Enjoy the picture, sebab kalau nak tahu tentang intipati teater ini, click la di sini yer.






Pelakon utama yang dah tukar costume, since this is his very first time trial, i can give him 4 starla..hehe
I

Ini antara pelakon2nya, (3 lelaki itu). 5 org saja pelakon untuk 2 jam pementasan, and no woman, means the guy will take over the girl place..menariklah tapi macam geli geleman la bila mereka lakonkan babak perempuan, bersama pelakon lelaki, tp nampak mcm lelaki dgn lelaki la..(^-^)

Kesimpulannya okla tengok teater ni, walaupon di jam2 terakhir, aku tewas jua..terlelap sat..tp sebab inilah pengalaman pertama kali saya menonton teater, walaupon agak lambat dan bahasanya berbunga2, namun penulis skripnya telah berjaya membuatkan saya rasa bangga dengan sejarah kesultanan Melayu Melaka dahulu, dan rasa seronok untuk kaji semula sejarah2 tersebut :)





No comments: