Friday, January 22, 2010

Bermula episod baru...

Tahun 2010 dah lebih kurang sebulan tiba, dan tahun 1431 hijrah lagilah dah sebulan lebih datang, tapi kenapa baru hari ini nak bermula episod baru ku ini?

Kerana segala persoalan itu telah terjawab, dan penantian itu sudah berakhir dengan agak 'sempurna' semalam. Ye, sungguhpun agak berat untuk dihadapi, namun tarbiyah menunggu dari bulan ramadhan lalu, menyebabkan aku lebih kuat sekarang. Walaupun jawapannya tidaklah seperti dalam skrip doa2ku selalu, namun aku bersyukur kerana masih mampu tersenyum di kala diundang berita 'mengejutkan' itu. Tapi sebenarnya taklah terlalu terkejut sangat, sebab aku telah menjangkakan akan jawapannya, namun cara aku mendapat tahu berita itulah yang agak menterkilankanku. Boleh tak seseorang itu berfikir sejenak tentang orang lain yang ada banyak perasaan, dan yang telah lama menantinya, dan dia 100% tahu akan perkara itu.

Takpela, mungkin inilah bahagianku, lalu wajib untuk aku menerimanya dengan ikhlas, yakin, tabah dan kuat. Moga2 tahun 2010 / 1431 H ini akan dapat dilalui dengan lebih dekat dengan Penciptaku, lebih bahagia, sihat dan semua2lah perkara2 baik yang lain. Berita ini SEHARUSNYA tidaklah menyebabkan pengakhiran hidupku ini, walaupun it do effect my heart, tapi perjalanan MESTI TERUS!!

Haha, yakinnya, ntah ape2la Mas Alina ini...

Tapi 1000 thanks to all my beloved parent, family, friends (housemate and officemate) for all the support and positive mindset given to me, along this journey, until it ends a few days or months ago (dont bother). Mungkin sebab kalianlah Mas boleh terus berdiri teguh meneruskan perjuangan ini.

Doakan Mas...=)



~~Lagu tema: Separuh jiwaku pergi, Sang mantan...~~layan..

11 comments:

Anonymous said...

seakan saya mengerti apa yang dialami Mas. bersabarlah. saya pernah juga mengalaminya, berkali-kali.. perit, sakit. Namun Alhamdulillah, rasa perit itu beransur-ansur hilang dgn berlalunya masa. Insya Allah, moga Allah kurniakan yang terbaik buat kita semua

-mauidzah-

Nida said...

Salam Mas..

Walaupun akak tidak tahu apa yang telah dan sedang Mas lalui tapi akak yakin dan percaya Mas seorang yang tabah. setiap yang berlaku ada hikmahnya, Insya Allah akak yakin MAs boleh hadapinya dengan kuat...

a.z.i.l.a said...

aiseh..naper mas?

Mas said...

Alhamdulillah, tq semua, kak ila, tutup buku lama, kena cari buku baru ni..hehe

Anonymous said...

Salam Mas sayang, pastinya hidup ini umpama roda dan kebahagiaan akan kembali berpusing untuk mas..Ummu doakan sahabat tenang dan tabah menghadapinya, Ya Kita bersabar untuk sesuatu yang baik pastinya!

Ija said...

err.. i dun understand. Am I missing something? tiap2 hari nampak muka mas cam cool je.

huhu.. anyway, hopefully hati akan cepat tenang kembali. okeh?

Jom cari buku baru ;)
err.. k ija blh join ke?)

Mas said...

Tq kak Ummu..
Kak Ija - luaran kena tenang..jom join mas buka 'buku' baru...hehe

Faiz Faiza said...

mas dearie,
a bit relief tau yg penantian dh b'akhir. u knew me mas. sgt xsenang hati tgk mas dlm tempoh tu.

so my dear, open the door. DIA ada perancangan hebat utk mas, insyaALLAH. k.ummu pakar bab2 ni. blh la mtk tlg =D

i missed the 'old' mas (owh, kita cuma lbh matang). cool outside & inside.

Mas said...

MY dear Faizz...adakah mas telah berubah disebabkan hal ini?maaflah kalau ada perilaku yg tak terperasankan...TQ 4 all the doa...

Nurisya Edilysha said...

i miss the klimax...oh no....life must be goes on

Mas said...

iyerla cik ima....=)