Friday, September 18, 2009

Salam AIDILFITRI

Kenangan raya 2007 dan 2008.

Harini hari Jumaat yang mulia bersamaan 28 Ramadhan 1430 H. Dan aku masih ter'sesat' jalan ke office lagi,hehe. Tak sabar rasanya nak balik kampung. Macam2 ada dalam kepala ni, nak tolong mak kemas rumahlah, nak sediakan bahan2 masakanlah, etc. Semalam call mak, dia kata banyak lagi benda tak setel, takde orang nak tolong, huhu. Nasib baik adikku dah balik semalam, kira ringanlah sikit beban mak.

Harini aku keje half day je, kul 12.30 sharp nk terus punch out dan berlari ke lif menuju ke kereta, poyo tak..mesti bergerak pantas untuk mengelakkan jammed dan sementara kawan2 laki tak abis solat jumaat lagi. Kalo dapat melepasi area Nilai to Seremban tanpa kesesakan, itu bermakna akan cepatlah detik untuk sampai ke rumah di kampung. Mak abah, orang kampung, wait for me...!!!

Kepada kawan2 semua, salam aidilfitri diucapkan, moga raya ini kita sama2 sambut dengan takbir kesyukuran dan kemenangan yang sebenar. Rebutlah untuk menghidupkan malam raya pertama dengan aktiviti mendekatkan diri pada Allah, doalah bersungguh2, sesungguhnya di malam itu antara waktu yang dimakbulkan doa2. Maaf atas salah silap, terkasar bahasa, terkutuk tergosip terngata, maaf lahir batin, moga kita dapat bertemu lagi dengan Ramadhan di tahun2 akan datang.

Dan moga perjalanan pulang sahabatku dari umrah dilancarkan juga. =)

3 comments:

Nurisya Edilysha said...

salam lebaran...pulang lah ke KL awal..sian daku di perantauan seorang diri...hehehhe

Unknown said...

salam aidul fitri Mas , maaf zahir batin

Mas said...

Salam aidilfitri juga pada kawan2ku..