Friday, September 11, 2009

Jeng..Jeng..Jeng..

Jeng..Jeng..Jeng..






Kemeriahannya makin terasa, di opisku sudah banyak ketupat dan lampu kelip2 bergantungan, menandakan raya akan menjelma dan Ramadhan tamat tarikhnya.

Adakah ini sesuatu petanda yang menggembirakan, kerana kita berjaya menamatkan sebulan bulan beribadah dengan jayanya, ataukah kesedihan yang melanda diri lantaran pasti tiada lagi terasa semangat untuk menghidupkan malam2 dengan solat dan munajat, mentadabbur Al Quran dan bersedekah?

Tapi, itulah relitinya, semoga sebulan tarbiyah ramadhan ini akan dapat kita teruskan dalam 11 bulan yang mendatang, untuk terus menjaga hati dan diri dari melakukan maksiat secara zahir dan batin, sengaja atau tidak.

Sisa2 Ramadhan yang ada sekarang marilah sama2 kita isikan dengan penambahan ibadah dan ilmu, moga2 nafsu kita benar2 terdidik untuk menghadapi 11 bulan akan datang bersama syaitan yang sudah terlepas ikatan. Banyakkan doa dengan penuh rasa hamba, rasa takut dan PENGHARAPAN, moga Allah memandang segala usaha2 kita selama ini. Allahu Akbar!

3 comments:

unique1012 said...

wah wah, dah start meriah!!! hehe.. rajin betul, siapa yg mengerjakannya tu?? apa kabar semua?? nanti kimsalam ye kt diorg.. mas, bila start cuti? sampai bila?

a.z.i.l.a said...

alahai.. rindunye tgk gmbr opis.. huhu.. sape yg anyam ketupat? kak yati ke? hehe

Mas said...

K Nabilah - memang meriah, tu tak tunjuk byk gmbo lg tuh, smua siht2 je,except fadzil, dia skrg kt sepital lg, mas cuti jumaat ni, til isnin mggu pas raya tu la,hehe..

K Ila - sape lg yg nk anyam, kak ti and atok midila, en yakob dh vss..hehe

Selamat hr ry sumer, nnti2 ada masa dtgla singgh opis..=)