Thursday, August 20, 2009

Sharing moment AZ



Malam tadi, kami rakan2 serumah sempat untuk berkumpul dan berkongsi cerita suka duka, sepanjang perjalanan hidup di KL ini. Aku, Rena, Ain, Ima, Kak Ummu, K Wani, Faiz, Faza dan Hana sudah lama bermukim di AZ ini, cuma Ain dan Ima saja yang baru masuk, tidak sampai 2 bulan menjengah ke alam AZ. Cuma Nurul saja yang tidak dapat bersama2 malam tadi. Dia kena balik Kajang, stok baju dah abis,hehe.

Majlis dimulakan seawal 9.30 malam, seusai menonton cerita favourite saya, Gourmet di 8tv. Sengaja juga memilih untuk mula sedikit lambat, bagi memberi ruang pada semua ahli AZ pulang dari kerja dan sama2 menyediakan snek ringkas sempena sesi ini.

Sesi dimulakan dengan bacaan doa oleh K Ummu, dan diteruskan dengan sesi taaruf oleh Ain dan Ima. Banyak soalan2 yang terlontar, hingga menyebabkan muncul tanda2 ketegangan di raut wajah adik2 baruku ini,hehe. Itu raging biasalah untuk semua yang masuk AZ! Soalan favourite seperti biasa, status hidup, adakah masih keseorangan, atau sudah berpunya. Jawapan gentle dan yakin dari Ima menarik perhatian kami.

Ima: Status? Single di KL...
Kami: Ha, single di KL?maknanya, kat tempat lain ....(sambil menggaru2 dan meratah snek2 depan mata).
Ima: Hehe, single di semua tempat, kecuali di Kedah, UUM..

Hoho, rupa2nya, bakal teman hidupnya sekarang sedang berjuang melanjutkan pelajaran ke peringkat Master di UUM.

Selain itu, warga AZ yang lain juga tidak dapat melarikan diri dari menceritakan tentang kehidupan masing2, terutama sekali tang status terkini. Semua berjaya melepasi tahap soalan 'maut' itu dengan jayanya, walaupun diasak dengan renungan dan amaran dari yang lain, supaya berkata benar, walaupun pahit apatah lagi manis!

Acara terakhir ialah memotong kek bagi Birthday girl dari bulan 5 hingga 8. Hepy Belated Birthday untuk Rena, Faza, Ima, K Wani dan Happy Becoming Birthday untuk Faiz. Majlis berjalan dengan lancar, namun sedikit terganggu dengan kehilangan Rena yang agak lama, dan bila dia kembali semula, terus bertanya; " Sapa ada pain killer?". Semua orang ternganga mendengar permintaannya, dan bila diterangkan yang dia kena cirit birit, barulah kami terasa sedikit lega, dan Faiz memberinya minyak panas untuk disapu. "Tak perlu makan pain killerla, tak elok untuk badan." Kata kami. "Oh ye?hehe, ntahlah, rasa dah tak tahan sangat tadi, rasa sakit yang teramat." Tapi Cik Rena telah kembali sihat selepas menelan setengah botol Ubat Pin Chee Ke tek Aun, atau pun boleh dipanggil PTPT Aun oleh Ain.

Kesimpulannya, majlis malam tadi mengeratkan lagi ukhuwah antara kami, walaupun semua sibuk dengan kerjaya masing2, dan hanya sempat mengangkat kening sahaja jika terserempak, namun sedikit masa yang diluangkan untuk bersantai2 dengan rakan2 dan bercerita2 sambil menghiburkan diri, pada aku adalah antara terapi yang terbaik, selain Solat dan bermunajat pada Nya. Usik mengusik membawa bahagia,kan. Kita memberi (belanja) makan kawan2 kita sekali sekala itu juga pasti boleh menghilangkan resah dan kemelut dalam hati kita, dan digantikan dengan keceriaan dan dimudahkan urusan, Insya Allah.

Kawan2, terima kasih kerana sentiasa ada di sana ketika aku kadang2 rasa 'down' sendiri.

Gambar2 lain tidak dapat diambil lantaran kami makan2 di rumah saja, jadi piawaian pakaian tidak melepasi garisan yang dibenarkan. Harap Maklum.

7 comments:

Oja said...

bagusnya ada kelab sendri ek...rajin tul ..harap2 bila seme dh kawin pon masih keep in touch...jgn touch n go cam kita hehehe

paracetamol said...

di manakah nor saat ini kak mas???

Unknown said...

Biasalah kene regging kalo baru-baru masuk AZ nih...

Hehe~

Mas said...

Haha, itula pasal..seronok sgt sbb umah sewa lain takdenya nk bt kelab2 ni, hehe, yg best siap ad nama umah lg..

K Oja - harap2nya camtu gakla, dh rmai ank sedara AZ 'lahirkan'..

Nur - awk adala masa ni, kt dapor buat air tak siap2,hehe..

Ina Jr - alamk, mcm teringt kisah lama je, sbb regging tu br rapat,kan..

Rindu semua...

Nurisya Edilysha said...

ni la owner untuk cerita di atas...ahaks...

insyaAllah bukna "Touch n Go" ...tp "Touch & stay"

Mas said...

Eh, ada plak si org yg status dia 'single kt KL' ni..hehe

Nurisya Edilysha said...

ni yg mak nak explain ni...

shilap2....status "single di KL" tu sbb ngah stay kat KL...xpk panjang...sy xleh jd artis...sebab xpandai cover...hehhehe

pastu cam rase bersalah je bg ayat confius camtu...hehehhe