Saturday, August 1, 2009

Birthday Musz...


Adik bongsuku yang agak manja (tapi dia tak ngaku!), si dik Mus, telah selamat melangkah ke usia 22 tahun, 25 Julai yang lalu. Kami adik beradik sempat menyambut dan meraikan hari ulangtahunnya di rumah kediaman ayahanda bonda tercinta malam Ahad itu. Majlis kesyukuran ini dirancang oleh bonda tercinta, yang memberi hadiah duit tunai, tapi dibalut dalam kotak hadiah besar, kasi gempak gitu,haha.



Malam selepas Maghrib, aku dan mak memasak bihun goreng untuk jamuan itu, ditambah dengan nasi goreng dan desert dari kak Hanita dan pizza dari Kak Lah. Kek pula disponsor oleh kak Jun.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa selamat oleh Tok Aji, dan doa makan oleh Kimi. Dan kami ramai2 memyanyikan lagu Allah selamatkan kamu, disudahi dengan acara memotong kek. Meriah betul kami makan malam itu. Tak cukup sepinggan, diselangseli dengan gurau senda dan gelak tawa anak2 saudara, yang sedia ada ramai itu, menambahkan seri majlis ringkas itu. Kemuncaknya, bila Cik Bedah a.k.a Eton (nama sebenarnya Siti Rahmah ye!) makan kek sendiri, dengan comotnya pulak tu..huhu

Adikku Mus, semoga lebih matang, dan berjaya mencapai cita2, menjadi insan berguna, pada Islam, keluarga dan negara. Selamat Hari Lahir!

2 comments:

c-diod said...

eh2...same umur dgn adik kak mas lah :p

Mas said...

Wah...hepy belated beday, dapat adiah besar x?hehe..mg pnjg umur, murh rezki =)