Tuesday, August 25, 2009

Anak-anak Ramadhan...

Seronok betul saya beberapa minggu ini. Berita kelahiran anak saudara yang ke 20 plus2, Jumaat, 14 Ogos 2009 lepas adalah salah satu sebabnya. Ini anak ke 6 akak ketiga saya, Kak Yah. Baby girl bernama Siti Sofea selamat dilahirkan seberat 3.8 kg, di Hospital swasta di Meru, Klang. Setelah semalaman bergelut dengan penuh ketabahan akhirnya akak memilih untuk bersalin melalui kaedah pembedahan, lantaran kudrat yang sudah tidak banyak bersisa.


Siti Sofea semasa berusia 4 hari. Lena diulit mimpi selepas dimandikan oleh Mak Uminya.

Dan lagi, baby girl sempena Ramadhan rakan se office Jep dan Kak Timah lahir semalam, 24 Ogos 2009 di Hospital Pantai. Baby lahir seberat 3.10kg, diberi nama Nur Aleeya Qaisara. Wah, glemer sungguh nama2 mereka.


Jep yang takut2 nk pegang anak, fragile kan...

Seronok tengok bayi2 yang baru lahir ini. Betullah, rasa tenang dan ceria sahaja. Hilang semua serabut di minda. Memang bersih sucilah bayi2 yang baru lahir ini, tidak berdosa dan bernoda lagi. Sesuci embun pagi. Hehe. Semoga Sofea dan Aleeya dapat membesar sebagai anak2 solehah, penyejuk mata ibu ayah. Ameen.

5 comments:

Oja said...

waaa mas ramainya anak menakan...tahniah

Unknown said...

teringat kenangan lalu melahirkan yg terakhir sibungsu ummi , Awni..tp 5 thn dah berlalu .Awni dah besar sekarang , giliran rakan2 blogger yg muda2 lah pulak menimang cahaya mata ..

Mas said...

Yer, sy ad rmai ank sedara, nk masuk 30 org, hehe

K ani - ye ke Awni tu yg bongsu, boleh tmbh lg nih..=)

Unknown said...

Mas, bile turn mas nak merasa "tenang dan ceria" menengok baby sendiri... jeng..jeng..jeng...

k ija nak buat spekulasi nie ;)

Mas said...

Hoho, otw la...kena setelkan bnda yg wajib dlu..doakan ye! =)